Terapia jąkania w Polsce
   Strona GłównaTerapia jąkania w LublinieKontaktStrony, które polecamLipiec 29 2016 17:49:35  
 Nawigacja
Strona Główna
Terapia jąkania w Lublinie
Kontakt
Szukaj
Strony, które polecam
 Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 55
Najnowszy Użytkownik: McalphinLem
 Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

gregory
02/01/2015 22:57
Tak, zachęcam do dyskusji

Shrinker
18/10/2011 16:09
Witam! Czy strona jest wciąż aktywna?

gregory
21/01/2011 22:47
Witam na stroniesmiley

Waldi
21/01/2011 18:12
Witam

  Szkolenia z terapii jąkania w Lublinie - 21.05.2016.
Psychologopedica.plOferta szkolenia skierowana jest do osób zainteresowanych nabyciem praktycznych umiejętności ze stawiania diagnozy oraz prowadzenia terapii z osobami z objawem jąkania. Do udziału w szczególności zachęcam: psychologów, logopedów, pedagogów i studentów.

Szkolenia, która organizuje w swoim gabinecie przy ul. Bursaki 15 wyróżniają się kameralną atmosferą. Organizuje je w grupach nie większych niż 4 osoby. Trwają zazwyczaj 6 godzin. Jeśli zgłasza się mniej osób, nie przekładam szkolenia, tylko realizuje je zgodnie z harmonogramem.

Więcej informacje znajduje się na stronie:

www.psychologopedica.pl.
  Grupa samopomocy dla rodziców dzieci z niepłynnością w mowie w Lublinie
Fundacja "Powiemy To"Wszystkich rodziców dzieci z niepłynnościami w mowie zapraszamy na spotkanie grupy samopomocowej (grupy wsparcia).

Najbliższe spotkanie będzie miało miejsce 28 kwietnia o 17,30 w Lublinie w Lubelskim Centrum Aktywności Obywatelskiej przy ulicy Leszczyńskiego 23 – informacja o sali będzie dostępna przy wejściu.

Grupa będzie prowadzona we współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Osób Jąkających się Ostoja w Lublinie.

Spotkania są otwarte i nieodpłatne.

Strona Fundacja "Powiemy To" www.powiemyto.pl

Osoby do kontaktu:

Grzegorz Chmielewski tel. 609 918 388, e-mail fundacja@powiemyto.pl
  Szkolenie z terapii jąkania w Lublinie –12.03.2016
Psychologopedica.pl Zapraszam do udziału w szkoleniu przygotowującego do pracy z osobami z objawem jąkania. Uczestnicy szkolenia nabędą praktyczne umiejętności ze stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Najbliższy termin szkolenia to 12 marzec 2016.
  22 października - Światowy Dzień Osób Jąkających sie
Psychologopedica.pl22 października przypada Światowy Dzień Osób Jąkających się, określany również Światowych Dniem Świadomości Jąkania. Ustanowiony został aby zwrócić uwagę społeczeństwa na problem jąkania. Dotyka on ok 5% dzieci, i 1% osób dorosłych na całym świecie. Jąkanie częściej występuje u mężczyzn niż u kobiet. Jąkanie najczęściej pojawia się w okresie dzieciństwa, pomiędzy 3 a 6 rokiem życiem. Określane jest jako jąkanie rozwojowe. Ta nazywa bywa myląca, ponieważ sugeruje, że dziecko samo z niego wyrośnie. Jest to pogląd, które wiele lat funkcjonował w Polsce. Skutkował tym, że dzieci, które trafiały do logopedów nie podejmowały terapii. Statystyki pokazują, że ok 75% dzieci przestaje się jąkać, 15 % z nich jąka się dalej.

Podjęcie terapii na samym początku, pozwala zwiększyć szanse na ustąpienie tej przypadłości w okresie dzieciństwa. Jąkanie nieleczone i utrwalone to ciężki bagaż na całe życie. Na podbudowie niepłynności mówienia, powstają objawy wtórne takie jak np. lęk przed mówieniem.

Jąkanie się znam od kuchni. Poznałem najpopularniejsze w Polsce metody terapii wywodzące się z podejścia L. Aurtyunian.Przeszedłem swoją terapię najpierw w Ośrodku w Mikołowie, a później u wieloletniej asystentki L. Aurtyunian Beaty Trojanowskiej-Legun. Osiągnąłem zadowalającą mnie płynność w mowie, ukończyłem kilka fakultetów studiów, dających mi podstawy do wykonywania zawodu terapeuty mowy. Pracuje na codzień jako psycholog, w zawodzie, który wymaga ode mnie budowania kontaktu z pacjentem, poprzez mówienie. Jąkanie dalej jest obecne w moim życiu. Napiszę to z pełną świadomością, jąkanie nie jest w pełni wyleczalne. Tak samo nie możliwe jest wypracowanie 100% płynności w mowie. To co można zrobić, to opanować strategie radzenia sobie z niepłynnościami w mowie, oraz przejście własnej desyntyzacji na jąkanie.

Jeśli terapia jąkania zostanie podjęta odpowiednio wcześniej, tuż po wystąpieniu pierwszych objawów, szansa na wyleczenie rośnie. Praktyka terapeutyczna pokazuje, że największą efektywność ma terapia jąkania podejmowana u dzieci. Korzystając z okazji, jaką jest Światowy Dzień Osób Jąkających się apeluje do rodziców, aby nie czekali. Jeśli widzicie, że u waszego dziecka występują pierwsze objawy niepłynności w mowie, zgłoście się do specjalisty.

Do siebie zapraszam w Lubinie i w Warszawie. Pracuje z dziećmi od 2 roku życia. Od października tego roku wprowadzam program Mini – Kids skierowany do dzieci między 2 a 6 rokiem. Łącze go z metodami z podejścia kształtowania płynności mówienia. Podpieram to wiedzą psychologiczną, poszerzaną obecnie o wiedzę z systemowej terapii rodzin.
   Wprowadzenie do terapii
Psychologopedica.pl Terapia, którą realizuje w Studio Terapii Jąkania Psychologopedica.pl, od czerwca 2015 to moja propozycja, łączenia podejścia logopedycznego, psychologicznego i psychoterapii. Pomoc, którą zapewniam poparta jest:

doświadczeniem w jąkaniu własnym.
kontaktami z osobami jąkającymi się na spotkaniach Klubów J, na turnusach terapeutycznych i ogólnopolskich zjazdach.
kwalifikacjami, które uzyskałem w trakcie studiów z psychologii, pedagogiki, logopedii.
kwalifikacjami, które poszerzam na kursach psychoterapii: ukończyłem kurs z logoterapii w Instytutcie Biofeedbacku i Noo-psychosomatyki w Lublinie, rozpocząłem kurs psychoterapii organizowany przez Uniwersytet Jagielloński, oraz kurs z podejścia systemowego w terapii rodzin w Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii Orwid.
praktyką terapeutyczną min. w Centrum Terapii Jąkania Kołobrzegu, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4 w Lublinie, w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Osób Jąkających się Ostoja, w Polskim Instytucie Psychoterapii, oraz we własnym gabinecie.

Uważam, że każda osoba, która zgłasza się ze swoim problemem, potrzebuje indywidualnego traktowania. To oznacza, że terapia, którą podejmuje u mnie będzie dostosowana do niej. Jąkanie, wymaga spojrzenia holistycznego. W terapii niezbędne są kwalifikacje psychologa, logopedy i psychoterapeuty.

Pracuje w nurcie kształtowania płynności mówienia. Nie wymagam przesadnie wolnego tempa mówienia, terapii nie sprowadzam wyłącznie do pracy na objawie. W terapii wprowadzam techniki modyfikacji jakania wywodzące się z podejście Charlesa van Rippera, a do dzieci przystosowanego przez min. Carla Della i Petera Schneidera. Ukończyłem kurs u Petera Schneidera z programu z Mini – KIDS – terapia jąkania małego dziecka, skierowanego do dzieci od 2 do 6 roku życia.

Zachęcam do zapoznania się artykułami, w których zebrałem najistotniejsze informacje o terapii psychologicznej i logopedycznej skierowanej do osób z objawem jąkania.

Polecane artykuły
Logopedyczna terapia jąkania
Psychologiczna terapia jąkania
  Studio Terapii Jąkania w Lublinie – Psychologopedica.pl – ruszamy 15 czerwca!
Psychologopedica.pl15 czerwca 2015 rozpocznie działalność Studio Terapii Jąkania w Lublinie – Psychologopedica.pl. Naszym celem jest zapewnienie profesjonalnej pomocy psychologicznej i logopedycznej dla osób jąkających się oraz ich bliskich z obszaru województwa lubelskiego.

Zapraszam na stronę internetową www.psychologopedica.pl. Znajdziesz tam więcej interesujących informacji.
  Psychoprofilaktyka jąkania
Terapiajakania.euPsychoprofilaktyka to wspomaganie wychowania dziecka, aby poradziło sobie z trudności, które mogą zahamować jego prawidłowy rozwój. Psychoprofilaktyka to z jednej strony ograniczenie działania czynników ryzyka a z drugiej strony wzmacnianie czynników chroniących (Gaś, 2006). Czynniki ryzyka i czynniki chroniące wiążą się z funkcjonowanie dziecka, kontaktami z otoczeniem, grupą rówieśnicza, rodziną, lokalną społecznością, szkołą.

Psychoprofilaktyka jąkania to działania wspierające dziecko w poradzeniu sobie z trudnościami, które mają odbicie najpierw na mowie i jakości funkcjonowania. W pracy z dzieckiem i z jego rodziną dąży się do wzmacniania działania czynników chroniących i minimalizowania wpływu czynników ryzyka. Celem psychoprofilaktyki jąkanie jest zapewnienie dziecke prawidłowego rozwoju.. U dziecka, które jąka się zostaje zaburzony naturalny bieg jego wypowiedzi. Dochodzi do zakłócenia synchronizacji na poziomie artykulacji, fonacji i oddychania. Mimo napotykanych ograniczeń dziecko jest w stanie się sprawnie komunikować. Jąka się ale mówi. Reakcje otoczenia, komunikaty zwrotne pociągają ze sobą świadomość swojego jąkania. Uczucie lęku jakie się kształtuje w kontekście sytuacji mówienia ma destrukcyjny wpływ i przyczynia się do utrwalania jąkania. Dziecko nie tylko jąka się, ale również myśli o tym jak mówi i wreszcie jak zostanie odebrane przez otoczenie.
  Roztapianie góry lodowej jąkania
Terapiajakania.euJąkanie się można porównać do góry lodowej na ocenie. Góra lodowa składa się z dwóch część. Pierwsza część wystająca ponad powierzchnią wody jest widoczna dla obserwatora. Kapitan statku płynący po ocenie jest w stanie tą górę zobaczyć. Pod wierzchołkiem każdej góry znajduje się bryła. Kryje się pod powierzchnią oceanu. Jest zmorą dla statków. Nie można jej dostrzec. Rozciąga się powyżej szerokości wierzchołka.

Tak samo jest z jąkaniem się. Jąkanie się ma dwie części. Zacięcia w mowie, poruszanie rękoma, kręcenie głową, pauzowanie – to objawy jąkania, które są widoczne i słyszalne dla otoczenia. Pojawiają się we wczesnym stadium wchodzenia w jąkanie. W mówieniu na początku słyszalne są niepłynności. Wraz z rozwojem jąkania pojawiają się współruchy ciała. W momencie utrwalenia jąkania się kształtuje się jego bryła – część niewidoczna dla obserwatora a kryjąca się w psychice osoby nim dotkniętej. Jąkanie się to logofobia – lęk przed mówieniem. Pojawia się w sytuacji kontaktu z ludźmi. Osoba jąkająca się czuje lęk. Myśli ” zająknę się”. „Jak mnie wtedy odbiorą?” Ośmieszę się! Pojawia się wstyd, chęć ukrycia jąkania. Podwodna część góry lodowej jąkania stanowi filar jąkania. Na nim opiera się to wszystko co widzimy, słyszymy u osoby nim dotkniętej.
  Jąkanie, nieproszony gość
Terapiajakania.eu Jąkanie to specyficzne zaburzenie, które objawia się niepłynnościami w mówieniu. Osoba, która jąka się wie co chce przekazać, jednak napotyka na trudności w realizacji swojej wypowiedzi. Wywołuje to wiele negatywnych emocji i postaw.

W pierwszym zdaniu używam określenia, specyficzne zaburzenie. Robię to celowo. Jąkanie wymyka się z kanwy typowych zaburzeń logopedycznych. U przeważając ej części osób dotkniętych tą przypadłością nie stwierdzimy anatomicznych przeszkód do płynnego mówienia. Co więcej możemy zaobserwować, że ta osoba potrafi mówić doskonale! W czym zatem leży jej problem?

  Metoda echo, zmiana techniki, myśl autora taka sama
Terapiajakania.euMetoda echo została opracowana przez lubelskiego fizyka Bogdana Adamczyka. Jako datę początkową przyjmuje się lipiec 1957 roku. Autor metody mając 27 lat, a sam będąc osobą jąkającą się zauważył, że jest w stanie mówić płynnie kiedy kieruje swoją głowę do studni o głębokości około 50 metrów. Echo jakie powstaje, sprawia, że słyszy swój głos z opóźnieniem.

Zdaniem Adamczyka optymalne jest opóźnienia echa o 0,2 sekundy. Metoda echa zyskała w Polsce i na całym świecie dużą popularność. Niestety pod koniec lat 70. jej autor pisał o niepokojącym trendzie kiedy nie była stosowana zgodnie z jej założeniami. „ […] wielu specjalistów, tak entuzjastów, jak i przeciwników tej metody, nie zrozumiało lub nie zapoznało się z najistotniejszymi jej założeniami” – tak pisał autor na łamach Logopedii w 1977 r. Podobna sytuacja ma miejsce również dzisiaj, kiedy ćwiczenia z echem i cała terapia jąkania prowadzona jest wyłączenie w gabinecie. Pomija się wtedy dwie kategorie ważnych ćwiczeń, bez których metodach nie zadział, a skupia się tylko na jednym rodzaju – ćwiczeniach w sytuacji emocjonalnie sztucznej.

Terapię zaczyna się od wykorzystywania echokorektora w gabinecie, a potem w domu klienta. Ma on za zadanie przynajmniej raz dziennie po 20 minut opowiadać na dowolny temat ze wspomaganiem się echo-korektorem. Następnie przechodzi się do ćwiczeń w sytuacji emocjonalnie łatwej z mówieniem z echem zapamiętanym. Klient codziennie wypowiada się, ale już bez wsparcia echo-korektora. W ćwiczeniach w sytuacjach emocjonalnie trudnych wychodzimy do ludzi, poprzeczka jest stopniowo ustawiana wyżej. Adamczyk zaleca, aby ćwiczenia I, II, III powtarzać. W sytuacjach emocjonalnie trudnych pojawiają się przeżycia osoby jąkającej się. Stawia ona czołowo swoim lęk, obawom. Nie wie jak zareaguje otoczenie na mówienie jakie zapamiętał z echem, wie natomiast jak reagują już na jego jąkanie. Czy zrobi krok do przodu i wyjdzie ze swojej strefy bezpieczeństwa? Adamczyk pisze o konieczności przeżycia płynnego mówienia w emocjonalnie trudnych warunkach bez pomocy zewnętrznych sztucznych środków np. farmakoterapii, ale też echo-korektora. Zamykanie terapii tylko do mówienia z echem sprawia, że osobie jąkającej zakładamy protezę. Echo to środek do realizacji celu jakim, jest płynne mówienie.

Współcześnie zmieniła się konstrukcja echo-korektora. O ile jeszcze 50 lat temu kojarzył się on z wielkim magnetofonem szpulowym, o tyle dzisiaj echo-korektorem może być nasz telefon, smartfon, komputer, laptop, tablet itp. W sieci dostępne są aplikacje wywołujące echo, programy. Mimo upływu lat, nie zmienia się myśl profesora Adamczyka. Dzisiaj nadal pozostaje aktualna.

Zalecenia literatura

Adamczyk B. 19777. Trening i psychoterapia w metodzie Echo. Logopedia, 10.
  Testy psychologiczne nie tylko dla psychologów
NewsDiagnoza ma na celu odpowiedzenie na pytanie – z czym do nas przychodzi klient? Podstawą do postawienia trafnej diagnozy jest pozyskanie odpowiedniego zasobu informacji. Źródłem informacji jest dla nas klient i osoby z jego otoczenia. Cenne informacje będą zawarte w dokumentacji, którą klient może posiadać. Na podstawie diagnozy formułujemy program terapii, który będziemy realizować.

W praktyce logopedycznej są dostępne testy logopedyczne przeznaczone do pomiaru określonych zaburzeń mowy. Przy diagnozie u osób jąkających się pomocnym narzędziem jest Kwestionariusz Cooperów w polskiej adaptacji Mieczysława Chęćka. Test opiera się na samoopisie i próbie z nagrywaniem mowy osoby badanej. W ostatnich latach kilkanaście testów do badania jąkania na polski rynek wypuściła fundacja Orator Zbigniewa Tarkowskiego. Test logopedyczny ze względu na swoją specyfikę skupia się na diagnozowaniu kompetencji językowej. W teście logopedycznym umykają nam ważne informacje o tym jak osoba badana funkcjonuje na co dzień. Nakreślając diagnozę widzimy w niej specyfikę badanego zaburzenia. Czy widzimy w tej diagnozie człowieka? Człowieka czującego, myślącego i działającego. Informacje o tym jak nasz klient czuje się, o czym myśli, jak się zachowuje uzyskamy w trakcie rozmowy, wywiadu lub obserwacji. W trakcie rozmowy trzeba słyszeć to co klient nam mówi. Dla przebiegu rozmowy istotne są trafnie dobrane pytania. W trakcie wywiadu możemy skorzystać z pytań przygotowanych wcześniej, lub pytania układać na bieżąco. Obserwacja to po prostu rejestrowanie przez nas zachowania klienta. Logopeda może stanąć przed dylematem. Czy w trakcie diagnozy zapamięta wszystkie istotne informacje? Zwykłe zmęczenie prowadzi do tego, że część informacji, które przekazuje nam klient zostanie pominięta. Rozwiązaniem jest prowadzenie zapisków w trakcie rozmowy lub jej nagrywanie. Wcześniej koniecznie trzeba zapytać o zgodę naszego klienta.
Strona 1 z 4 1 2 3 4 >
 Współpraca

Jąkanie - strona i forum


Jąkanie - strona i forum

 Terapia jąkania w Lublinie
od poniedziałku do piątku

w godzinach od 15,30 do 20,00

Lublin, Bursaki 15


Umów się na wizytę
 Odwiedź moje strony
www.terapiajakania.eu

www.psychologodjakania.pl
Powered by v6.01.6 © 2003-2005
Fenix by: 328552 Unikalnych wizyt

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie